UNHA VIAXE A TRAVÉS DAS LETRAS-Textos escollidos

ALUMNADO CON NEAE DE 1º E 2º DE ESO DO IES CASTRO ALOBRE DE VILAGARCÍA DE AROUSA

Boas tardes! E moi boa fin de semana!

Hoxe falaremos do libro de poemas de Rosalía de Castro, Follas Novas, que viu a luz primeira no ano 1880, un lustro antes de que Rosalía moribunda pedira que lle abrisen a xanela para poder ollar o mar, que foi a súa derradeira mirada lírica.





En palabras da propia autora, nunha introdución, da obra dinos que os versos dos poemas de Follas Novas foron "escritos no deserto de Castilla, pensados e sentidos nas soidades da Natureza e do meu corazón, fillos cativos das horas de enfermedade e de ausencias..."
Imos ler un destes poemas no Libro Quinto AS VIUDAS DOS VIVOS I AS VIUDAS DOS MORTOS

  ¡PRA A HABANA!

  I

   Vendéronlle os bois,
vendéronlle as vacas,
o pote do caldo
i a manta da cama.

   Vendéronlle o carro
i as leiras que tiña;
deixárono soio
ca roupa vestida .

  "María, eu son mozo,
pedir non me é dado;
eu vou polo mundo
pra ver de ganalo.

   Galicia está probe,
i á Habana me vou...
¡Adiós, adiós, prendas
do meu corazón!"

...............................

 V

   Este vaise i aquel vaise,
e todos, todos se van:
Galicia, sin homes quedas
que te poidan traballar.

Tes, en cambio, orfos i orfas
e campos de soledad;
e nais que non teñen fillos
e fillos que non tén pais.

E tes corazós que sufren
longas ausencias mortás.
Viudas de vivos e mortos
que ninguén consolará.

Agora imos escoitar Negra sombra, outro poema deste libro, na voz da Luz Casal:

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

MATEMÁTICAS-Los números naturales

XEOGRAFÍA E HISTORIA - A Prehistoria e as primeiras civilizacións

ATA PRONTO!